cabine 26-03-2011
Mijn cabine was echt een zorgenkindje, een
vorige eigenaar heeft het dak met heel veel
plamuur bewerkt, dat begon te
scheuren..
Bij het gootje boven de voorraam zat het te rotten. Onder het
voorraam links lekte hij ook.
En onderaan voor was ook veel verrot. Al met
al, ik zag het niet zitten om de cabine op te knappen.
Toen had Pepper een andere cabine gekocht voor zijn W200, ben toen zelf
ook eentje gaan zoeken.
Heb echt een hele mooie cabine gekocht met heel weinig werk.
Alle bekende
plekje zijn nog gaaf,
zelf de bekende schotjes in de bakken naast de
deuren zijn nog als nieuw :o)
Samen met Pepper de cabine opgehaald van Groningen naar Brabant en weer
terug.
Heb een aanhanger gehuurd deze was 126 cm breed en 220cm lang (binnenmaten)
Heb de cabine en laadbak maten ff opgemeten
Het zal erom spannen ,
Voorraam zat een scheur in , wou het raamrubber heel houden dus had het raam stuk gegooid.
Knipperlicht systeem ziet er goed uit , was bij mij bijna einde latijn.
Schutboard moet de oude bitumen nog afgekrabd worden
Gevonden in de drempel van de cabine
Schutboard is ook geborsteld-geschuurd
Bodem en schutbord 2x in de brunox gezet
Alles zwart geverfd
Alle naden en kieren gekit met Teroson
Terostat 9120 superfast carrosserie afdichtmateriaal.
Heb goeie ervaring met Teroson materiaal, is echt top spul.
t'is een hoop gesmeer, tip ........ ff handschoenen aan :o)
Daarna de kit weer geverfd en alles in de
bitumen gezet.
Met kwast en compressor+spuit+spuitbus
Alles blank geschuurd met lamellenschijf
2x in de brunox
De waterafvoer is echt een zwakke plek, bij mij waren ze nog in redelijke toestand.
2x in de brunox
Aan beide kanten zaten gaten , deze dicht gelast
Waterafvoer in de zij bakken gekit met carrosserie kit
ruitenwisser mechaniek eruit gehaald via de zijbakken
Waterafvoer en schotjes vol gespoten met bitumen
Weer gekliederd met carrosserie kit
Achterkant blank gemaakt en 2x in de brunox en daarna geverfd
Bijna alles in de verf :o)
Oude cabine
Dorpels geverfd
Alle gaatjes in de dashboard dicht gelast. Dashboard ligt op mijn nieuwe rollbar :o)
Cabine zij bakken vast gelast en afgekit met carrosserie kit
Bitumen bus een tijd in de zon gezet, word het lekker vloeibaar van
Zijbakken in de bitumen gespoten
Plamuren en schuren
Carrosserie kokers in de bitumen gespoten
Hele W200 moet weer uit elkaar om de cabine te vervangen
Koelvloeistof moest ook eraf, heb een hele mooie nette
impco verdamper hang ff tijdelijk aan een plank
Pauze
Kachelbak en dashbord weer gemonteerd
Heb een maagdelijke kabelboom gekocht via
marktplaats. Hier is niet in geknipt en is compleet.
Moest alleen de
zekeringkast iets aanpassen maar dat kon
ik makkelijk verhelpen met mijn
oude zekeringkast.
Van spaghetti kabelboom toestand naar een nette kabelboom ben er echt blij mee.
De amperemeter doorverbonden, das beter voor de Dodge.
Alles aangesloten. De W200 zit mooi en logisch in elkaar
Eindelijk een goeie stekkerblok. Heb nog wat lege ongebruikte plekken die kan ik mooi gebruiken.
Heb een M6 draadstang door de schutbord gemaakt, voor de massa.
Polyester bak pas perfect
2 gaten gemaakt, heb een bodylift.
Er komen
lange draadstangen erin om hem vast te maken aan de chassisbalken.
Achterraam erin gezet. M'n Dodge sticker zit er weer in :o)
Bobine aan schutbord gemaakt, hier is het niet
zo warm als op de motor.
De bobine gaat dan langer mee zeggen ze.
Voorraam geplaatst.
Stuur plaats ik als de cabine geplaatst is.
Cabine eraf gehaald, dit gaat met 4 volwassen personen, tip is ... doe het met 5
Cabine ophanging beugels en chassis beugel
eraf gehaald en alles geborsteld.
Ze zaten vast met klinknagels.
Deze ga ik nu vast zetten met bouten.
Alles 2x in de brunox gezet.
En alles in de zwarte verf gezet
Cabine ophanging beugels en chassis beugel ,
geborsteld, in de brunox gezet ,
geverfd, gemonteerd en in de bitumen
gezet
Alles weer gemonteerd, remleiding vast gezet , en kabelbomen op chassisbalken vastgezet.
Heb 4 pallets, die leg ik achter elkaar . Zo
rol ik mijn cabine naar buiten i.c.m. skatebord.
Dit gaat echt super.
1 kant iets optillen en rollen maar
Alle extra bekabeling in de cabine heb ik ook
klaar.
De extra draden allemaal netjes samen getaped tot 1 extra kabelboom.
Met M16 draadstang de cabine vastgezet
Deuren weer geplaatst, bestuurder deur is niet
fris.
Deze is krom en is in verleden weer gerepareerd.
Deze is moeilijk te stellen.
Bijrijder deur kon zo geplaatst worden. Dus in de toekomst maar es naar
een andere deur kijken
Pauze
Iedereen weer blij , ruimte in de garage
Binnenspatborden in de butimen gespoten.
Alles in elkaar gezet, bleek dat mijn cabine scheef stond. Alles zit goed gemonteerd.
8 ringen eronder gezet aan beide achterste cabine ophangingen
Bak achter de bank gemonteerd,en bank gemonteerd
Stuur weer gemonteerd en all bedrading bij motor gefatsoeneerd.
Eindelijk klaar