13,8V 26-10-2006
Een standaard Dodge W200
heeft een hogere dynamo spanning, ik meende iets in de 14,4V
Omdat ik een VW polo dynamo heb , heb ik een spanning van 13,8V.
Mijn accessoire spanning via contactslot was aan de lage kant,
hier ben ik achtergekomen
tijdens stationair afstellen van de motor.
Had ik de koplampen aan sloeg
de motor uit bij motor in D-R en op de rem te staan.
Had ik koplampen
uit dan pruttelde hij gewoon door.
De accessoire spanning varieerde ook
heel erg heen en weer, heb hier continu een voltmeter op.
De spanning
varieerde ook op de gasklep, de gasklep ging open dicht open dicht
De lage spanning komt van de overgang weerstand
van stekkertjes,
charge-decharge-meter, en dat de dynamo via via naar de
accu
Het volgende gedaan , eerst 2 nieuwe accuklemmen gekocht
Ook gelijk de startmotor kabel vervangen, deze was ook verrot. Was toch bezig
Heb de fusible link verwijderd en een
zekeringkastje geplaatst.
Moet de andere draden nog netjes wegwerken
Hier is de zekeringkastje, deze vervangt de fusible link die op de starter relais zit
En dit is de zekering 100 A
Na deze veranderingen is de accessoire
spanning mooi stabiel en goed ,
motor pruttelt mooi door en accu heeft
ook meer vermogen ,
de accu word nu opgeladen met 13,8V