Gereviseerde motor 07-04-2013
Ik heb vorig jaar mijn motorblok
gereviseerd, een hoop van geleerd
en motor liep echt stukken beter.
Alleen het probleem wat ik eigenlijk had, heb ik niet kunnen oplossen.
Motor liep binnen de bebouwde kom echt als een zonnetje ook stationair.
Alleen als ik meer dan 80 km/uur reed kreeg ik een tik na 10 km rijden
(dat motorblok echt goed warm werd).
Dan had ik oliedruk verlies in mijn linker stoterkant (tenminste zo
hoorde dat)
en wat heb ik al niet vervangen :o(
Het was echt een stoter lifter tuimelaar tik.
Daarom besloten om een gereviseerde motorblok te kopen bij EPS
http://www.uitlaten.com .
De gereviseerde motorblok opgehaald bij EPS, ben blij :o)
Krijg hem niet uit de aanhanger, veel te zwaar.
Ook een nieuwe powerforce harmonic damper gekocht, die op de voorkant van de krukas zit
Een nieuwe oliepomp aanzuig filter hals
inloopolie
PCV klep
Volle bak in de garage
Nieuwe waterpomp
Hieronder een foto van de extra bestelde onderdelen.
Mooie motortakel geleend van collega "Panda"
Zo moet je de motor eruit halen
Motor eruit halen was even schrikken, motortakel begon net te kantelen.
Oude motor in de motorsteun gezet, alles gedemonteerd. Blok moet ik weer inleveren bij EPS,
Oud blokkie op balken gezet. Want nieuwe motor moet in de motorsteun gezet worden
Nieuwe motor uit de aanhanger gehaald
Hijsoog kun je in het rond draaien , dat werkt echt ideaal als hij in de motortakel hangt
Oliepomp gemonteerd
Vandaag 16-04-2013 mijn oude blok naar EPS gebracht. Die moest ingeruild worden.
Bougies geplaatst
Olie erin, met boormachine olie doorgepompt .
Pakking voor inlaatspruitstuk gemonteerd in combinatie met vloeibare
pakking.
Voor en achter tussen beide koppen vloeibare pakking geplaatst.
En daarna inlaatspruitstuk geplaatst.
Nieuwe waterpomp gemonteerd
Hij staat klaar om morgen in de W200 te gaan. Als het weer het toelaat.
Motorblok zit weer in de W200 :o)
Heb geen foto's van het hele proces gemaakt, die staan hier ook
https://www.wee200/w200_tips/motor_revisie/motor_revisie.htm
Moet even paar nieuwe bouten en moeren regelen voor mijn originele
spruitstukken
(had niet genoeg) , en de linker
motor-automaatbak-steun moet ik een stuk bij aanlassen (gat zit op een
andere plek).
Nieuwe motorblok is van 1980 ipv 1976.
Ben er bijna, meeste is aangesloten. Radiateur en voorfront moet nog.
Yahoooooooo hij leeft weer. Heb weer een eind gereden.........Heerlijk.
Lek gevonden, pakking valt net over de smog
holes heen.
Ik kon een andere pakking krijgen van EPS maar heb in de
smoke holes een
klein stukje M6 draad getapt en hier M6 imbus borg
bouten in gedraaid.
Heb alle smoke holes aangepakt
Na 500 miles met de inloopolie te hebben gelopen,
Heb mijn oliefilter ook vervangen en kon mijn motor-automaatbak
Alles zit weer in elkaar , man wat ben ik blij . Vanaf augustus 2011 was ik met de tik bezig.