HEI distributor 27-05-2018
Ik wou het al een lange tijd, een HEI
distributor op mijn Dodge W200 318 cui.
Alles onder 1 dak,ECU, weerstandblok, bobine en verdeler .
Dus heb van Top Street Performance (TSP) JM6513R HEI distributor besteld
Toen ik hem binnen kreeg dacht ik al oeps die is groot
Kap eraf gehaald
Oude verdeler even een foto gemaakt, loper staat op 2 uur
Stand van verdeler (voor moment ontsteking
vast te leggen).
Vacuüm voor verdeler net boven oliedruksensor.
lekker relaxt binnen sleutel
Oud en nieuw vergelijken
Hier ga je dus nat, heb de lopers beide op 10
uur gezet.
Behuizing beide hetzelfde gelegd, alleen de stangetjes zijn
verschillend.
Dit kun je met een imbus verstellen, zie pijl. Maar hiermee heb je wel
meer speelruimte.
Want de vacuümgedeelte van de HEI heeft maar een beetje ruimte.
Ik heb
1 voordeel , heb een 4 inch bodylift dus heb meer ruimte...
Bij de oliedruksensor heb je beperkte ruimte maar het wil wel.
Aan de andere kant wil het ook net, maar als je de kap erop zet van de HEI distributor
Dus beugel eraf gehaald en iets verbogen, dan gaat het prima.
Wat echt een tip is, nummer je bougie kabels dat heb ik ook gedaan.
Toen ik de oude verdeler eraf haalde was de loper bijna bij bougie 7
Wat wel weer een tegenvaller is dat de originele verdeler bougiekabel doppen
Aansluiten van de TSP JM6513 HEI distributor
is heel simpel.
Je hebt 2 aansluitingen , eentje voor de toerenteller (die heb ik al in
dashboard zitten)
En de +12V aansluiting
Aan de motorblok zit de massakabel, daar haalt de HEI distributor ook
zijn massa vandaan.
Dus alleen de HEI distributor alleen maar voorzien van een +12V, meer
hoeft niet.
De dynamo heb ik nu zo aangesloten
Als je het zoals de bovenstaande aansluit en
je start je
Dodge W200 dan gaat die nooit meer uit.
De dynamo neemt het over, ook als je de contact uit zet .
Ik heb een schakelaar om de 12V voor de ontsteking uit te schakelen.
Dan gaat de W200 wel uit.
Die verstop ik ergens in mijn W200.
Is gelijk ook een start onderbreker voor de boeven.
Heb alle oude ontsteking onderdelen
verwijderd,
weerstand blok ==> weg
ECU ===> weg
oude ECU stekker ===> weg
verdeler ===> weg
bobine ===> weg
Had al tijd een V8 dynamo
spanningsregelaar ===> weg
alle kabel die niet word gebruikt ===> weg
Veel kabels verwijderd.
Nieuwe HEI bougie kabels
Alles netjes afgewerkt