Kruisjes
30-08-2008
Alle 3 kruisjes van de voor en achter
aandrijfassen vervangen,
er zat een heel klein beetje speling in.
Ook gelijk de assen ontvet geschuurd en geverfd .
Hoop bling bling gehalte onder de W200 :o)

Eerst van de gaffel de veertjes eruit halen, anders krijg je
de kruisjes er niet uit

Met dop 18 en 27 sla je de kruisjes zo eruit,
wel met beleid natuurlijk


remmenreiniger van de Action, monsterspul en
goedkoop

Met fijn schuurpapier even licht opgeschuurd

Dit is de truc, de lagers kun je zo van de
kruisjes halen. Dan schuif je hem zo in de gaffel.

De lagers pers-tik je zo in de kruis


As met flex geborsteld

As schoon geborsteld

Samen met mijn zoon Jeroen een kruisje
vervangen


Met remreiniger en spiritus alles ontvet

Hele onderkant ga ik hiermee verven, is zwart
staat op de verfbus maar het is een antraciet kleur

Hier is de gaffel geverfd


bling bling :o)

beugeltjes voor kruisjes ook ff in de primer
en verf gezet.


vooras kruisje ook aangepakt

Voorste as gaffel ook geborsteld , kruisje
erin , geverfd net als achterste

Kwam nog een leuke uitleg tegen over
kruiskoppelingen op het werk.
klik hier voor de pdf
Dus de gaffels moeten wel goed geplaatst
worden !!!!!
De gaffels1 en 2 moeten in de juiste stand ten
opzichte van elkaar staan,
zodat de door de eerste kruiskoppeling ontstane oneenparigheid van de draaibeweging
door de tweede kruiskoppeling
opgeheven wordt.
De gaffels moeten in een vlak liggen, slechts in
uitzonderingsgevallen zijn ze bewust
in een bepaalde hoek ten opzichte van
elkaar verdraaid.
De juiste stand is altijd door pijlen op de aandrijfas
gemarkeerd.
De aandrijfas moet zodanig in elkaar gestoken worden dat de
pijlen tegen over elkaar staan.
Indien de aandrijfas foutief in elkaar
steekt, dan versterkt de tweede kruiskoppeling de
oneenparige loop van de
eerste koppeling; de aandrijfas loopt dan onregelmatig,
maakt herrie en
vertoond grotere slijtage.
 |