Laadbak 4 22-04-2014
Het is nu tijd om mijn laadbak aan te
pakken, de oude is verrot. ![]()
Hieronder zie je de afmetingen van de oude
laadbak. ![]()
Aluminium 2 mm traanplaat (2 tranen) kun je
krijgen in 250 cm lang en 125 cm breed, Lijkt nu al super :o) ![]()
Moet een stevig frame maken , daarom ijzeren
kokers besteld 30x30mm 3mm dik. ![]() Na 4 maand de Dodge W200 weer uit de garage gehaald, het was starten en lopen De rollbar is voor de laadbak een super ding, die verstevigd de laadbak enorm aan de bovenkant. Achterstukken moet ik houden , die eraf geflext
Bak was goed verrot
IJzer voor de ijzerboer
Die ga ik goed ontroesten, en weer terug plaatsen met bouten . De achterste laatste stukje chassisbalken had ik nog niet gedaan
Ringtank ophanging verwijderd. De ophanging ga ik opnieuw maken. Ringtank op een pallet met 4 as steunen geplaatst
Laatste stuk van chassis de roest
verwijderd en 2x in de brunox gezet.
Traanplaat op de tegels gelijkt gelegd, traanplaat is echt perfect 90 graden recht omgebogen Dodge de garage ingereden om te lassen
Gelukkig had ik de achterstuk nog, daar heb ik veel info uit gehaald.
Traanplaat geplaatst.
Alles in de brunox gezet
Met lijmtangen en verschillende keren panlatten te hebben afgezaagd de hoogte bepaald
Voorkant van laadbak gemaakt Laadbak in de brunox gezet
Zijpanelen in de woonkamer gelegd :o) want
het regent al een paar dagen.
In de menie gezet en daarna nog een keer geverfd
en daarna in de bitumen gezet. De raakvlakken heb ik 2x tape geplakt, omdat aluminium en ijzer koud op elkaar gaat roesten traanplaat met pompnagels vastgezet, in het midden een aluminium traanplaat geplaatst Kijken of alles past, gelukig is alles goed Staat niet verkeerd
zijkant en onderkant in de bitumen gezet
Traanplaat sluit echt naadloos aan elkaar.
Moest nu de zijkanten vast lassen en heb de
klep in
Dacht eerst ik heb iets verkeerd gedaan want
had de klep in de breedte gemeten ,
Toen buitenpaneel tegen koker gedrukt en met een afgeslepen vlakke boor de verf van de koker gehaald .
Laadbak is recht op de chassisbalken.
Achterkant van de laadbak moet nog.
en kosten op internet 375 dollar per stuk exclusief shipping. Dus moet ze opknappen, hoe ........ moet ik nog even bekijken. Ze zijn nogal roestig :o(
Vooraan de laadbak was goed maar moest de andere ophanging punten aanpassen.
En de boel weer vastgezet.
Nu is achterkant weer mooi recht :o) , zijkant is ook mooi in lijn Achterbumper met trekhaak weer geplaatst. Moet het nog behandelen met bitumen
Speciaal slijpschijf voor aluminium gekocht en platen op maat geslepen
Speciale grondverf voor aluminium.
Trekhaak in de bitumen gezet
Voorkant binnenbak in elkaar gezet. Bovenste
rand strak gemaakt en geverfd .
Eindstukken gestraald en in de grondverf
gepoten.
Even de laadklep geplaatst , alles past super.
Moet hem nog in de bitumen zetten.
Zie witte pijlen, strippen gelast naar zijstukken ivm versteviging voor de laadklep.
Laadklep beugel ophanging verstevigd en op de kokerprofiel vast gelast (zie pijl) . Alles geverfd en gasaansluiting geplaatst. De ketting is voor de spatlappen, moet ik nog even over nadenken.
Strakke bak, best wel veel uren erin
gestoken.
Nog 2 jaar wachten,dan is hij 40 jaar oud |