Laadbak 4 22-04-2014
Het is nu tijd om mijn laadbak aan te
pakken, de oude is verrot.
Hieronder zie je de afmetingen van de oude
laadbak.
Aluminium 2 mm traanplaat (2 tranen) kun je
krijgen in 250 cm lang en 125 cm breed, Lijkt nu al super :o)
Moet een stevig frame maken , daarom ijzeren
kokers besteld 30x30mm 3mm dik. Na 4 maand de Dodge W200 weer uit de garage gehaald, het was starten en lopen De rollbar is voor de laadbak een super ding, die verstevigd de laadbak enorm aan de bovenkant. Achterstukken moet ik houden , die eraf geflext
Bak was goed verrot Alles in delen eraf geflext, omdat ik alleen bezig was.
IJzer voor de ijzerboer
Chassisbalk verwijderd, klinknagels weg geflext. Die ga ik goed ontroesten, en weer terug plaatsen met bouten . De achterste laatste stukje chassisbalken had ik nog niet gedaan
Ringtank ophanging verwijderd. De ophanging ga ik opnieuw maken. Ringtank op een pallet met 4 as steunen geplaatst
Laatste stuk van chassis de roest
verwijderd en 2x in de brunox gezet. Stalen bussen voor de bodylift, 2x in de brunox tussenbalk van chassisbalken, 2x in de brunox Ziet er goed uit :o)
Traanplaat op de tegels gelijkt gelegd, traanplaat is echt perfect 90 graden recht omgebogen Dodge de garage ingereden om te lassen Even gekeken hoe het leek :o) Profielen in de brunox gezet. Nu moest ik met de zijkanten omhoog, maar hoeveel ?? Gelukkig had ik de achterstuk nog, daar heb ik veel info uit gehaald.
Traanplaat geplaatst.
Moet nog even nadenken hoe ik verder ga
Alles in de brunox gezet
Met lijmtangen en verschillende keren panlatten te hebben afgezaagd de hoogte bepaald
Had opeens een ohja moment, de wielkasten , dit ga ik aanpassen. Laadvloer blijft wel vlak.
Voorkant van laadbak gemaakt Laadbak in de brunox gezet
Zijpanelen in de woonkamer gelegd :o) want
het regent al een paar dagen.
In de menie gezet en daarna nog een keer geverfd
en daarna in de bitumen gezet. De raakvlakken heb ik 2x tape geplakt, omdat aluminium en ijzer koud op elkaar gaat roesten traanplaat met pompnagels vastgezet, in het midden een aluminium traanplaat geplaatst Kijken of alles past, gelukig is alles goed Staat niet verkeerd Panelen aan de binnenkan gespoten met bitumen
zijkant en onderkant in de bitumen gezet
Traanplaat sluit echt naadloos aan elkaar.
Moest nu de zijkanten vast lassen en heb de
klep in
Dacht eerst ik heb iets verkeerd gedaan want
had de klep in de breedte gemeten , In de buitenpaneel gaten geboord. Toen buitenpaneel tegen koker gedrukt en met een afgeslepen vlakke boor de verf van de koker gehaald . Alles gelast Met lijmtangen de buitenpaneel naar de koker gebracht, en dan lassen Beugels gemaakt om de zijkant panelen aan de onderkant te fixeren. Deze in de brunox gezet. Staat goed zo vlak geflext en in de menie gezet De cabine zit 1 cm scheef t.o.v. de laadbak aan de linkerkant, die ga ik morgen beter afstellen. Laadbak is recht op de chassisbalken. Rechts zit perfect in lijn Links zit de cabine iets te laag, ga de cabine iets hoger maken De beide laadbak zijpanelen aan de voorkant onderaan verstevigd , deze ook in de bitumen gezet. Achterkant van de laadbak moet nog. Laatste eind laadbak stukken de rest materiaal verwijderd, deze heten "side tailgate parts" en kosten op internet 375 dollar per stuk exclusief shipping. Dus moet ze opknappen, hoe ........ moet ik nog even bekijken. Ze zijn nogal roestig :o( Rolbeugel aangepast hij was scheef (zo gekocht). Vooraan de laadbak was goed maar moest de andere ophanging punten aanpassen. 4x M16 ringen om de cabine te verhogen aan de linkerkant en dan achterste zijde cabine losgehaald en omhoog gekrikt, 4 ringen ertussen en alles in de bitumen gezet. En de boel weer vastgezet.
Nu is achterkant weer mooi recht :o) , zijkant is ook mooi in lijn Achterbumper met trekhaak weer geplaatst. Moet het nog behandelen met bitumen De eindstukken ga ik stralen op het werk
Speciaal slijpschijf voor aluminium gekocht en platen op maat geslepen
Speciale grondverf voor aluminium.
Trekhaak in de bitumen gezet
Voorkant binnenbak in elkaar gezet. Bovenste
rand strak gemaakt en geverfd .
Eindstukken gestraald en in de grondverf
gepoten. Eindstukken aan de zijpanelen gelast, binnen kant geverfd en in de bitumen gezet. Even de laadklep geplaatst , alles past super. Beide zijpanelen achterste stukken vast gemaakt dmv hoekprofiel. Moet hem nog in de bitumen zetten. Laadbak traanplaat in de bak verder afgewerkt, aluminium strip gemonteerd zie zwarte pijl. Zie witte pijlen, strippen gelast naar zijstukken ivm versteviging voor de laadklep. Schuren plamuren schuren plamuren schuren plamuren Achterkant dichtgemaakt en bumper goed afgesteld.
Laadklep beugel ophanging verstevigd en op de kokerprofiel vast gelast (zie pijl) . Alles geverfd en gasaansluiting geplaatst. De ketting is voor de spatlappen, moet ik nog even over nadenken.
Strakke bak, best wel veel uren erin
gestoken. De Dodge zet ik weer terug in de garage :o( Nog 2 jaar wachten,dan is hij 40 jaar oud |