PCV 11-01-2006
Het viel me al een tijdje op
dat ik een witte substantie, sludge alla mayonaise aan de peil stok had
zitten .
Ik maakte me hier al zorgen over dat de blok water lekte enz .
Maar wat bleek na zoeken in het DTBweb.nl forum , mijn pcv klep was niet
aangesloten.
Vorige eigenaar had achter de carburateur de slang
doorgesneden en afgedopt,
de slang met pcv klep zweefde in de ruimte.
Waarom hij dit gedaan heeft ??? Ik weet het niet.
Baal hier gigantisch van , en heb hem gelijk goed aangesloten.
De pvc klep (positive crankcase ventilation) zit
rechts aan het slangetje , zie witte pijl.
De andere kant zit op het vacuüm
onder de carburateur.
De dampen die ontstaan in het motorblok, worden
afgezogen.
Bij mij werden ze niet afgezogen en dan krijg je de witte
substantie alla mayonaise .
En dat wil je niet want de motor gaat dan
intern roesten .
Op de andere klepdeksel zit een filter en een slang de slang gaat naar
de luchtfilter,
zo krijg je een gezonde circulatie in je motorblok.
Dus PCV klep moet goed werken , dit is heel belangrijk.
De
PCV ook wel ventilator valve genoemd
Ik heb 25km met de W200 gereden, en nu de
PCV klep weer aangesloten is op de vacuum...............
is alle mayonaise van de olie peilstok verdwenen . Wat een verschil .