Menu

PCV  11-01-2006

Het viel me al een tijdje op dat ik een witte substantie, sludge alla mayonaise aan de peil stok had zitten .
Ik maakte me hier al zorgen over dat de blok water lekte enz .
Maar wat bleek na zoeken in het DTBweb.nl forum , mijn pcv klep was niet aangesloten.
Vorige eigenaar had achter de carburateur de slang doorgesneden en afgedopt,
de slang met pcv klep zweefde in de ruimte. Waarom hij dit gedaan heeft ??? Ik weet het niet.
Baal hier gigantisch van , en heb hem gelijk goed aangesloten.

De pvc klep (positive crankcase ventilation) zit rechts aan het slangetje , zie witte pijl.
De andere kant zit op het vacuüm onder de carburateur.
De dampen die ontstaan in het motorblok, worden afgezogen.
Bij mij werden ze niet afgezogen en dan krijg je de witte substantie alla mayonaise .
En dat wil je niet want de motor gaat dan intern roesten .
Op de andere klepdeksel zit een filter en een slang de slang gaat naar de luchtfilter,
zo krijg je een gezonde circulatie in je motorblok.

Dus PCV klep moet goed werken , dit is heel belangrijk.

Dodge W200 pcv

Dodge W200 pcv
De PCV ook wel ventilator valve genoemd

Ik heb 25km met de W200 gereden, en nu de PCV klep weer aangesloten is op de vacuum...............
is alle mayonaise van de olie peilstok verdwenen . Wat een verschil .