Remklauw 23-12-2006
Mijn voorremmen had olie lekkage, het lampje
in de dashbord "W200 op de voetrem" ging branden.
Gekeken naar de remolie reservoir, de voorste bakje (bumperzijde) was
leeg
Alle info verzameld uit boeken, mijn collega "mister big blok" en vooral
van DTBWEB.nl, daar had Gerhart een
heel mooi verhaal op gezet over
remklauwen en stofhoezen. Echt de info die je moet weten .
Heb nog nooit een remblok-remschoenen in handen gehad :o) , moest maar es tijd
worden
alles losgehaald en de boel
bekeken en wat blijkt,
mijn rechter remklauw is origineel van 1976 en de
rechter is van 1977.
Wat nog erger was er zaten helemaal geen stofhoezen
meer erop :o(
En de remklauw van 1976 was een stuk van de zuiger geknapt
Daarom maar 2 complete remklauwen besteld bij Arjan v.D., kosten 20 euro
Dodge eerst op de assteunen gezet
onder en boven de plaatjes eraf halen en de hele remklauw haal je er zo vanaf
zuiger was niet compleet, er miste een stuk
als je de remklauw loshaalt zijn de
remblokken ook al los, is echt een makkie.
Stom dat er geen stofhoezen opzaten :o(
#@$%$$#%#
Achteraf had ik de remklauwen niet hoeven
kopen ,
want in de revisie setje voor de remklauwen zit een zuiger en
wat ook leuk is er
zit een rubber van een 1976 stofhoes en een 1977
stofhoes.
remblokken waren ook aan vervanging toe
nieuwe blok is 1 cm dik
Heb ook 2 ontluchtingsnippels kunnen vinden bij een automateriaal zaak, rechts was de oude
midden op de as was de remslang aan
vervanging toe, zat een bobbel op de slang?
linker remslang zat ook een bobbel op
remklauw slangetje moet 25 cm lang zijn
Eerst de remklauwen op het werk
schoongemaakt en ontvet.
Remklauwen geschuurd met roestborstel en schuurpapier
Goed schoongemaakt met ammoniak, en een dag laten drogen voor de houtkachel
In de revisie setje zit een stukje karton als maatvoering hoe ver de zuiger erin mag
De stofhoes gemonteerd, en de glij-plekken
schoon gevijld, en waar de remklauwen komen schoon gevijld.
En alles goed ingesmeerd met kopervet
De remklauw noemen ze ook wel een zwevende
remklauwen, hij zit vast met 2 plaatjes
Waar de remklauw op komt , de glij gedeelte, goed met de vijl
schoongemaakt
en goed ingesmeerd met kopervet
Groene remklauwen, lekker apart
Alles goed ontluchten en als laatste op de
remklauw ontluchtingsnippel een slangetje gedrukt en in glazen potje wat
schone remolie gedaan, motor starten en rustig remmen.
Je ziet de
luchtbelletjes eruit komen (tip van collega, mister big blok).
De olie
wat eruit komt kun je eventueel weer in de remolie reservoir gooien.
Ook gelijk maar alle vetnippels bij langs geweest van stuur, voorlagers en aandrijf assen